2 Ocak 2014

Sorgulama Ünitelerimiz

Sayın Velilerimiz,

Aralık ayında öğrencilerimizin yaptığı çalışmalar ve devam eden çalışmalarımızla ilgili sizlere bilgi vermek istiyorum.
Öğrencilerimiz “Çözüm Odaklıyım” adlı ikinci sorgulama üniteleri kapsamında kendimizi ifade etmek için kullandığımız yöntemleri, duyguların - durumların ortaya çıkmasındaki nedenleri ve çözüm odaklı olmanın etkilerini sorgulamaya Aralık ayında devam ettiler. “Kendimizi ifade ederken çözüm odaklı olma huzurlu bir ortam yaratmamıza yardımcı olur.” ana fikrine ulaşmalarını hedeflediğimiz öğrencilerimiz;huzurlu bir ortamdan ne anladıklarını resimlediler ve sınıfta - okulda huzurun ne anlama geldiğini tartıştılar.
Kendilerini ifade ederken sorun yaşadıklarını belirttikleri duygulara yönelik çalışmaları planlarına ekleyen öğretmenlerimiz; öfke ile ilgili çalışmaların ardından; heyecan, mutluluk, korku, üzüntü, endişe duygularının üstünde durdular. Öğrencilerimiz bu ünite boyunca bu duyguların ifadesine odaklanan pek çok hikaye dinlediler ve hikayelerdeki karakterlerle empati kurarak karakterlerin nasıl hissettiklerini ve neden böyle hissetmiş olabileceklerini tartıştılar.  Yapılan paylaşımlarda aynı duyguları farklı şekilde ifade ettiklerini de fark ettiler.  Bu duyguların ifadesinde çözüm odaklı bir yaklaşımın kendilerini, çevrelerindekileri ve bulundukları ortamı nasıl etkileyeceğini düşündüler.
Sonuç değerlendirme çalışmasında ise öğretmenlerimiz öğrencilerimize bir hikayenin başını okudular ve onlardan bu hikayenin devamında ne olduğunu çizerek anlatmalarını istediler. Öğrencilerimiz hikayelerin devamını resimledikten sonra hikayedeki problemi, hikayedeki kahramanın yerinde olsalar sorunu nasıl çözeceklerini ve bundan çevrelerindeki kişilerin ve ortamın nasıl etkileneceğini nedenleriyle ifade ettiler.  Öğretmenler öğrencilerin cevaplarını not ettiler ve bu çalışma için hazırlanan kontrol çizelgesindeki kriterlere göre değerlendirdiler. Çalışmaların sunumundan sonra seçilen ifade yollarını değerlendirdiler ve bu seçimin çözüm odaklı olup olmadığını tartıştılar.

Bu ünite süresince iletişim kuran, açık görüşlü, düşünen bireyler olma yolunda gelişme göstermelerini hedeflediğimiz öğrencilerimiz; çözüm odaklı iletişim kurma yöntemlerinin önemini ve başkalarının duygularına ve fikirlerine hoşgörü ve saygı ile yaklaşmaları gerektiğini fark ettiler; problem çözme becerilerini bu yönde yaklaşımlar sergilemek için kullandılar. Ünitemiz sonunda sizlere ilettiğimiz eylem geribildirim formlarımızda sizlerin de olumlu gözlemlerinizi bizlerle paylaştığınızı görmekten memnun olduk. Öğrencilerimizi bu ünite sonrasında da sizlerin de işbirliği ile çözüm odaklı olarak hareket etmeye ve şikayet ederek problemlerini çözmekten kaçınmaya teşvik etmemizin bu yaklaşımın içselleştirilmesinde yararlı olacağını düşünüyoruz.

Öğrencilerimiz “Deneyimlerimiz” adlı üçüncü sorgulama ünitelerine geçtiğimiz hafta başladılar. “Bulunduğumuz Mekan ve Zaman” disiplinlerüstü teması altındaki bu üniteye başlarken öğrencilerimizin öncelikle yaşadıkları yeri tanımalarını hedefledik. Öğrencilerimize açık bir sorgulama ortamı yaratmak için sınıflarımıza yerküreleri getirdik ve öğrencilerin bunu neden getirmiş olabileceğimizi tahmin etmelerini istedik. Öğrencilerimiz yerkürede Türkiye’yi bulmaya çalıştılar. Kıta – ülke – il kavramlarını somutlaştırmak için büyükten küçüğe doğru ilerleyerek, önce Türkiye’yi yerkürede sonra İstanbul’u Türkiye haritasında bulduk. İstanbul denince akıllarına nelerin geldiğini paylaşan öğrencilerimizin yaşadıkları yerle ilgili merak ettikleri soruları “Ne Biliyorum?” panosuna eklemelerini istedik.  Bu ünitenin devamında öğrencilerimizin geçmişteki ve günümüzdeki evleri, okulları, oyunları, oyuncakları, giysileri, müzikleri karşılaştırmalarını; geçmişte ve günümüzde çocuk olmanın benzerlik ve farklılıklarını sorgulayarak “Deneyimlerimizin büyüklerin yaşadıklarıyla benzerlikleri ve farklılıkları vardır.” ana fikrine ulaşmalarını hedefliyoruz.
Sizler de çocukluğunuza ait eşyalarınızı, resim, v.b sınıflarımızda dönem sonuna kadar sergilememiz için bizlere ulaştırarak öğrenme ortamımızı zenginleştirmemize yardımcı olabilirsiniz.

Sağlıklı ve mutlu seneler dileğiyle,
Ceni Alpanda
PYP Koordinatörü